2014. szeptember 2., kedd

Kate Mosse : Labirintus - könyv ismertető

Kate Mosse egy angol írónő, akinek 2005-ben publikálták Labirintus című könyvét. Azóta több mint 37 nyelven lelhető fel. Jómagam tavaly bukkantam rá erre az úgynevezett Languedoc trilógiára.

Meg kell hogy mondjam, először az utolsó részt (Citadella) kaptam meg Angliában egy Waterstone's (olyan mint a Libri vagy Alexandra) bolti látogatás alkalmával. Nagy hír verést csaptak körülötte és le is volt értékelve bevezető árra valamint a borítóját nagyon szépnek találtam. Sokan most felszisszenhettek, de a történetet egyáltalán nem ismertem, ezért az nem lehetett szempont.

El kezdtem olvasni is, de annyira idegenkedtem tőle és a történelmi nyelvezetétől, hogy hamar a polcra került. Majd aztán hónapokkal később egy antikváriumban ráleltem az első kötetre, amelyről a könyv ismertetőm szólni fog. (Kicsit hosszúra sikerült a bevezető szöveg... huhh.)

Ez a történelmi fikció könyv témájú a középkori és a jelen kori Franciaországban gyökerezik. Főszereplője mindkét idő síkon egy-egy lány - Alaïs és Alice. Alice egy ásatáson segédkezik egy barátnőjének, amikor egy magányos régészeti felfedezést tesz, és ezzel mit sem sejtve veszélybe sodorja saját és mások életét is. Alaïs is egy kora hajnali órában kiszökik a városát védő falon túlra és egy holttestre bukkan a folyóban, majd miután mindezt bevallja apjának ő is rejtélyes titkokat kezd el felfedezni. A történet folyamán kiderül, hogy a Szent Grált kutatják sokan minden áron. Fény derül a kettejük közötti kapcsolatra is.

Én angolul olvastam a könyvet, de valószínű hogy a magyar fordító is megmaradt a régies stílusú megfogalmazásnál a középkori részeknél. Igazán könnyű ebbe a világba beleélni magunkat, tekintve hogy számos eredeti történelmi tényen is alapszik. Részletes leírást és térképet is kapunk minden helyhez, ahol csak a hősnőnk megfordul. A további szereplők jelleme is kétséget kizáróan kirajzolódik az oldalakat lapozva. Érzelmekben gazdag félig misztikus félig realisztikus világ ez, melyben a jó vív harcot a gonosz érdekekkel szemben.



Nincsenek megjegyzések: