2014. szeptember 17., szerda

A divat és én

Manapság észrevettem, hogy egyre többet foglalkoztat ez a téma. Mind ruha, ékszer és smink terén.

Egyébként úgy 16-18 éves koromig elég fiús lány volta. Öltözködésemre az edző cipő, farmer és övtáska/egyvállas táska volt jellemző. Sportos felsők, semmi glamúr :) Akkor csíptem ki magam, ha valamit ünnepeltünk vagy ha egy srácnak akartam nagyon tetszeni.

Ékszereket sem nagyon hordtam (egyetlen aranyláncom volt egy D betű medállal, amit a szüleimtől és nagybátyám családjától kaptam még kislány koromban), ahogy a sminkem is egyetlen össze tevőből állt: szempillaspirál (később kiderül miért). Szüleim hónapokig könyörögtek, hogy 10 percnél több időt töltsek a tükör előtt -szerintem azóta visszaszívják! ×sok puszi×

Panka Manufaktúra
Igazából nem tudom behatárolni pontosan mikor változott meg bennem a világkép ezzel kapcsolatban, valamikor főiskola környékén. Elkezdtem válogatni a ruhák színe és anyaga között. Beszereztem néhány lányos cipőt (balerina, szandál, kicsi magas sarok), kendőket na meg farmertől különböző anyagú alsókat (pamut, vászon stb.) Táska fronton még mindig van mit javítanom, mert általában egy olyan darab van, amit mindenhez tudok hordani (azaz többnyire fekete). Mostanában például anya táska gyűjteményében turkálok, ha valami másra vágyom.

Csináld magad egyszerű sárga táska
Kezdett foglalkoztatni az is, hogy összeillő példányokban jelenjek meg illetve hogy smink nélkül se lépjek ki az ajtón. (Megjegyzés: Mert ki tudja mikor jön szembe valaki, akire rá kell villantanod a legcsábosabb mosolyod - és akkor már ne egy zombival nézzenek farkasszemet.) Világos bőrű és hajú lévén (a szemöldököm kivételével, mert az valamilyen oknál fogva barna) sajnos kencék nélkül inkább egy albínóra hasonlítok. Mentségemre szóljon, hogy alapozót egy évben kb. 10-szer kenek magamra vagy pár napig akkor, ha az arcomat ellepik a piros pöttyök.

Vallom továbbá azt a nézetet, hogy a kevesebb sokszor több meg aztán sose voltam a mű dolgok nagy kedvelője. Fekete szemceruzát használok a második legsűrűbben, de előfordul a szemhéjpúder és a rúzs is. Az ajakápoló inkább az alaptartozékom, amihez jól megy a színtelen körömlakk.

Hajammal soha nem tudtam mit kezdeni, ezen a szinten a kézügyességem csődöt mond. Világos szőke volta egészen gimiig, aztán befestettük a hajam alsó felét kékes-feketére, majd az egészet feketére. Utána évekig vártam, míg végre kikopott a semmilyen addigra kifakult barna szín és utána voltak nagyobb fajta melír csíkjaim (fekete meg bordó). Ezek után visszatértem a természetes szőkére és nagyon sokáig növesztettem a hajam. Néha rám jön a hoppáré, olyankor frufrut vágatok, máskor pedig elhagyom. Pár hónapja levágattam a hajam egész rövidre. Nem olyan fiús rövidre, de a vállamat sem érte el a haj, tehát az már nekem nagyon rövidnek számított. Előtte évekig nem jártam fodrászhoz, mert akárhányszor akárhova mentem sehol nem tudták úgy megcsinálni, ahogy szerettem volna. Angliában volt egy-kétszer igazításom, aztán itthon van egy nagyon kedves rokonom, aki mindig eltalálja a stílusom, de ő sajnos nagyon messze lakik tőlem.

Pinterest az új kedvenc oldalam. Ott szoktam szörfölni jó ruha összeállításos képekért, új kiegészítő ötletekért vagy smink tippekért. Minden nap találok valami menteni valót így szerintem életem végéig sem érek a végére. Na de álmodozni lehet!

Őszi ruhatár
Odafigyelek a gesztusaimra, a viselkedésemre és a tartásomra is. Sokszor megdorgálom magam az irodában, amiért a számítógép előtt görnyedt háttal ülök és gyorsan kihúzom magam.

Divatbemutatókat nem nagyon nézek, esetleg kisebb összefoglalókat vagy cikkeket amik a neten elérnek, mert azok a ruhák egyrészt megfizethetetlenek a számomra, másrészt a három negyedét fel sem venném. Fura dolgok látnak napvilágot mostanában ruha címén.

Youtube-os videókból lesek el új frizurákat és smink praktikákat vagy csak simán szépségápolást, Mert lehetsz te akármivel befújva vagy kikenve, ha a természetes higiéniád nincs meg akkor borult az egész.

Füstös szem, általában hétvégi, esti smink
Apropó parfümök. Abból is hátrányból indultam anno, mára már 4 féle is van otthon hogy a hangulatomhoz és eseményhez illőt válasszak aznapra. Ne higgyétek azt, hogy burzsuj vagyok, hogy ezt megengedhetem magamnak, ezek a parfümök évek során gyűlnek össze. Például Dolce & Gabbana parfümömet (sajnos most fog kifogyni) körülbelül 2-3 éve kaptam karácsonyra, aztán egy kisebb kiszerelésű Prada parfümöt a volt páromtól tavaly születésnapomra kaptam (ő már kifogyott). Egy saját vásárlású Beyonce illaton van még, aztán most hogy minden kiürülőben van vettem két akciós Avon kölnit és permetet.

Prada - Candy
A hajam nagyon fontos számomra, ezért már leteszteltem számtalan összeállítást. Ami működik az általában az átlátszó állagú könnyen zsírosodó hajra való folyadék ( két naponta kell hajat mosnom). Herbal Essences zöld vagy barack, Garnier Fructis és most vettem egy Elseve márjákút is mert féláras volt, de még nem teszteltem. Hajmosás után valamilyen spriccelős formában balzsamot vagy volumen növelőt is használok. Ezek nem kimosósak és a fésülésben segítenek leginkább. Fésülködni vizes hajjal nem szoktam, mert az megtöri a szálakat. Hajszárítót ritkán használok csak uszoda után vagy ha nagyon sietnem kell valahova.

Herbal Essences samponok és balzsamok

Nincsenek megjegyzések: