2014. július 2., szerda

Mai generáció

Egyre többet mozgok internetes körökben, és szót kívánnék szólni a mai fiatalságról. Na nem mintha én olyan öreg lennék, de úgy 8-10 év különbség már van köztem és a tinédzserek között. Értem én, hogy a rövidítések korszakát éljük. Meg azt is, hogy gyorsított tempót követel meg az életvitelünk. De azért iskolába jártok ti is, nem? Mi ez a helyesírás? Mi ez a nemtörődömség? Nem szégyenlitek magatokat?!
Mert én nagyon. Főleg a szülők helyében. Mert szegény tanár mit tehet róla? Órán megy az Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter meg mi egyéb. Viszont otthon sem veszi ezt észre senki? Hogy fog így a minket követő generáció megélni és dolgozni, ha egy értelmes mondatot nem tud összehozni...
A fiatal gyerekeket a szülő inkább lerakja a tv, az xbox/wii/playstation/számítógép elé. Hiperaktív? Nem fogad szót? Talán foglalkozni kellene vele. Leülni hozzá, segíteni kibontakozni. Más módokat is mutatni, amivel jól érezheti magát. Mi társasági életet éltünk. Az udvaron, játszótéren. Bunkert építettünk, homokoztunk, parittyáztunk, cigánykereket hánytunk a dombon. Ma mit tanul a gyerek? Gyilkolást a COD-ból, erőszakot a filmekből. Mert ugye a híradó is miről szól? Tolják a fél órás rossz híreket, majd a végén arcunkba vágnak egy kis állatkát aki megszületett. De jó nekünk!
Hivatalos ügyeket, papírokat kitölteni nyilván nem tanítanak iskolában, mert minek is. Homérosz és Kafka kell az életünkbe, de mondjuk a banki ügyintézésnél ki segít? Igaz, hogy az alap műveltség sincs már meg a fiatalságban. Csak a 21. század érdekli őket, a mindennapi slágerek és az internet.
Internetünk is miért van? A világ majd nem összes tudása meg van rajta, de mi mire használjuk? Kikeressük hogyan gyártsunk bombát. Ráfogjuk, hogy ez miatt nincs időnk semmire. Régen inkább utaztunk 4-5 óra hosszákat, csak hogy találkozzunk a családdal. Most a telefont sem emeljük fel, mert nincs időnk!
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!! Biztos van a környezetedben család aki még híve ezeknek amiket most leírtam és kalapot emelek előttük, hogy így tudják tartani ebben a világban is az irány elveket. Szerintem az én 23-26 éves generációm lesz az utolsó, aki ezeket követni fogja, mert mi még így nőttünk fel.
Na lehet elgondolkodni :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Dia! Ez nem csak a gyorsuló világ miatt van. Sokkal később kerülnek iskolába a gyerekek, gyorsabban kell megtanítani őket írni, olvasni, számolni. Soknak a szülei sem iq betyárok, mit várunk a kölöktől? Egyébként engem is bosszant. És az iskolában miért nem buktatják meg őket? Arról már nem is beszéltem, hogy miért nem olvasnak. És az iskolába ne vigyen tabletet, telefont, órán figyeljen oda. :P Ja, a tanár nem veheti el? Semmi joga nincs?? Hát ide fajulnak! :(

leimyda írta...

Az a baj, hogy nem szelektálnak, hogy mit tanuljunk vagy mit ne. Mert mindig jön valami új csak azt nem nézik, hogy idő nem jut rá több. És hát igen, amit te is írsz: a tanári jogok. Megrugdoshatják, leköphetik őket és semmit nem kap a gyerek, de ha fordítva történik abból biztos rendőrségi ügy lesz és híradó riport...