2014. augusztus 26., kedd

Az autópályán

Mivel múlt héten úgy 2000 km-t vezettem, két különböző kocsival - ráadásul volt eső, szél, köd éppen hogy csak hó nem - szóval elmondanám a tapasztalataim.

Nekem 2008. február 18. óta van jogosítványom (cirka hat és fél éve) és kezdő sofőrként elég rossz autópályás tapasztalataim voltak. Mivel autós iskolában csak elméletet tanítanak/tanítottak belőle így nehezemre esett eligazodni rajta élesben. Sokszor rossz felé mentem fel vagy le. Előzni alig előztem még akkor is ha a kamion előttem 60-nal döcögött.

Ennyi idő távlatában ki merem viszont jelenteni, hogy most már jobban szeretek autó pályán utazni, mint falukat és városokat körülölelő utakon. Tapasztalatom is több lett, most már jó a tájékozódási érzékem (Angliában volt lehetőség gyakorolni) vezettem többet autópályán és azt hiszem az itthoni rendszer is jobb lett. Javítsatok ki, ha tévednék! 120-130 között autózom, ahol megtehetem és nincs más tábla, bírságra nincs pénzem.

Egy dolgot nem értek viszont, de ez csak nyafogás, mert ez ügyben úgy sem fog változás bekövetkezni. Van két sáv. Ugye a jobb oldaliba mennek a lassabb járművek és te is ott haladsz. Viszont ha te harminccal gyorsabban mész, előbb-utóbb beéred őket és bemész a belső sávba, hogy túl haladj majd szépen lehúzódj. Közben viszont jön még valaki mögötted a belső sávban MÉG harminccal gyorsabban és a seggedben villog és még te állsz be más mögé és lassítasz le, hogy őkelme elhúzhasson a ××××csába, veszélyeztetve ezzel mások életét is.

Én komolyan megtenném, hogy ezeknek megjegyezném a rendszámát és szépen eljuttatnám egy illetékes szervhez. Azért tudni kellene, hol a határ. Francos francért kell 170-nel teperni? Bezzeg ha megtörténik a baj, ki fogja megszívni? A családotok és az aki határon belül autózik.

Figyeljünk már oda kicsit egymásra. A rohanásból csak a baj van.


Nincsenek megjegyzések: