2014. október 7., kedd

Fejős Éva : Helló, London - könyv ismertető

Legalább 4 éve kinéztem már Fejős Éva köteteit magamnak. Örültem, hogy végre egy magyar írónő is helyet kap a ranglistánkon csak annyira kevés időt töltöttem itthon, hogy mindig kicsúszott a látókörömből.

Viszont tegnap elhatároztam, hogy visszairatkozom a helyi könyvtárba. Nem valami nagy a választék modern könyvekben, de azért pár hónapra elegendő a felhozatal ×kacsint×

Több kecsegtető című könyv is van most a könyvtárba Fejős Évától, de nem is én lettem volna, ha nem ezt választom. Aki nyomon kísér, tudja miért.

Nos igazán üdítő olvasmány, kevesebb mint egy nap alatt (tegnap olvastam el úgy 160 oldalt, a maradék alig 300-at pedig ma a munkahelyen) sikerült magamévá tennem.

Tartalmas, van mondani valója és szándéka is. Élet szagú, könnyen tudtam azonosulni a szereplőkkel.

Egy kis előzetes a történetből anélkül, hogy túl sok csattanót eláruljak benne:

A főszereplő Luca, hat év kómából ébred fel. Szinte semmire nem emlékszik és nem tudja hogyan folytassa vagy leginkább kezdje újra életét. Balesete előtt híres és jól kereső modell volt, most viszont a saját árnyékától is elbizonytalanodik. Próbál talpra állni, elköltözik, munkát vállal de nem soká visszatér az életébe három ember is a múltjából. Rájön, hogy tennie kell valamit ha nyugodtan szeretne élni. Képeket lát a múltjából, ezért elutazik egy trópusi szigetre, ahonnan kis idő után megindulnak az emlékei és ezzel az események is.
Míg ő próbálja kideríteni mi történt vele, Londonban egy másik híres exmodel Teri (azaz Helen) saját testével és lelki gondjaival vívódik. Habár végre boldog új férje oldalán, valami még hiányzik. Egy gyerek. Vajon képes Teri túllépni gyerekkori sérelmein és megtalálja a boldogságot?
Aztán egy másik kis faluban ott van Zsombor, akinek tönkre ment a házassága és ezzel minden terve is szertefoszlott. Jelenleg egy kis sütödében dolgozik, de minden vágya egy cukrászat üzemeltetése. Ő sem tudja, hogyan tovább de Luca hatására ő is ki szeretne törni a semmittevésből.

Elárulom, hogy minden egyes szereplőnek valamilyen formában köze van a másikhoz, ez az utolsó fejezetben ki is fog derülni. Nem csak ez a három szereplő, hanem a többiek is részei a múltnak és jelennek.

Jól húzza az időt az írónő, tényleg kíváncsi leszel rá, hogy mi is történt Lucával a motorbalesete előtt.


Nincsenek megjegyzések: